Κυριακή, 7 Απριλίου 2013

Νεοέλληνες κι ανεξιθρησκία...



Είναι ένα μεγάλο ζήτημα από το οποίο κανείς δεν ελπίζει πως θα βγάλει άκρη. Κι όλα αυτά εξαιτίας μίας (ή πολλών θρησκειών) που βασίζεται (βασίζονται) στην αγάπη και τον σεβασμό του πλησίον μας, αλλά ποτέ δεν τον εφαρμόζει (εφαρμόζουν). Τελικά αυτόν τον σεβασμό πιο εύκολα τον βρίσκεις σε σκεπτικιστές και διορατικούς ανθρώπους παρά σε θρήσκους.
Οι λόγοι που αποφάσισα να αναφερθώ πάνω σ' αυτό το θέμα, είναι πολλοί. Πρώτα απ' όλα ήταν το πρόσφατο ταξίδι μου στη Κωνσταντινούπολη. Εκεί επισκέφθηκα την Αγιά Σοφιά, το Πατριαρχείο, την Παναγιά των Βλαχερνών, κι άλλους ιερούς τόπους για τους χριστιανούς. Φυσικά συνάντησα και βυζαντινές εκκλησίες που είχαν μετατραπεί σε τζαμιά (αυτό το καταλαβαίνεις εύκολα από τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του οικοδομήματος αλλά και από τη κατεύθυνση που έχει το κτίριο). Εκεί διαπίστωσα πως οι Τούρκοι, πιο προνοητικοί από μας, διατήρησαν κάποια χριστιανικά στοιχεία για ιστορικούς αλλά κυρίως για τουριστικούς λόγους. Πόσοι από μας θέλουν να επισκεφθούν την Πόλη για να δουν από κοντά όλα αυτά που μας διδάσκει η προπαγάνδα των ελληνικών σχολείων. Αυτό δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τους γείτονες μας.
Δεν είναι τυχαίο επίσης που επαναλειτούργησε η Παναγιά η Σουμελά. Φυσικά εμείς εδώ το παρουσιάσαμε ως ελληνική νίκη απέναντι στους Τούρκους. Μάλλον θεωρούμε πως εκείνοι είναι ηλίθιοι κι εμείς οι έξυπνοι. Εκεί είναι και το λάθος μας. Εκεί είναι που θα την πατήσουμε. Η οικονομία της Τουρκίας βασίζεται και στον τουρισμό (όπως φυσικά και σε άλλους τομείς και δυστυχώς σε πολλούς απ' αυτούς είναι πιο μπροστά από μας) και γνωρίζουν πολύ καλά πως τακτικές όπως οι παραπάνω, θα φέρουν περισσότερους επισκέπτες στην χώρα τους, άρα και περισσότερα έσοδα γι' αυτούς.
Οι κινήσεις του δημάρχου της Θεσσαλονίκης, είναι διορατικές κι έξυπνες. Η ίδρυση του μουσείου για τον Κεμάλ Ατατούρκ όσο και για την λειτουργία των δύο τζαμιών της πόλης, μόνο καλό μπορούν να προσφέρουν στη συμπρωτεύουσα.
Μπορεί αρκετούς να ενοχλεί η αλήθεια αλλά όπως και να το κάνουμε, γενέτειρα πόλη του Ατατούρκ είναι η Θεσσαλονίκη. Έχουμε ένα τόσο σημαντικό τουριστικό "όπλο" στα χέρια μας και δεν το είχαμε αξιοποιήσει ποτέ. Το άνοιγμα αυτού του μουσείου θα φέρει αρκετούς επισκέπτες από τους γείτονες κι αυτό σίγουρα θα ωφελήσει τους Σαλονικιούς. Παρόμοιες κινήσεις κάνει για να προσεγγίσει τουρίστες κι από το Ισραήλ (όμως αυτό είναι ένα άλλο πονεμένο θέμα).
Η στάση που έχω για τις κινήσεις του κύριου Μπουτάρη, δεν είναι τυχαία. Βάζω ως παράδειγμα την Χίο. Από τότε που ξεκίνησαν να 'ρχονται Τούρκοι επισκέπτες, το νησί πήρε τα πάνω του. Η Χίος χρόνια αποκομμένη από την υπόλοιπη Ελλάδα, βρήκε την υγειά της από τους γείτονες. Αυτό μπορεί να επιβεβαιωθεί από τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες του νησιού.
Όσο για τα τζαμιά, έχει καταντήσει ένα θέμα ταμπού για τους Νεοέλληνες. Λες και φοβούνται πως θ' αυξηθεί περισσότερο ο κομπλεξισμός μας, αν υψωθούν δύο μιναρέδες στις πόλεις, την στιγμή που όλη η Ευρώπη έχει χώρους προσευχής των μουσουλμάνων κατοίκων. Φοβόμαστε πως η περιοχή γύρω από το τζαμί θα γκετοποιηθεί. Ανησυχούν πως θα καταστραφεί ο Ελαιώνας. Ποιοί; Οι Αθηναίοι, οι οποίοι όχι μόνο δεν πατάνε στην περιοχή αυτή αλλά ούτε καν κοιτάνε προς αυτήν, αν ποτέ ανεβούν στην Ακρόπολη (ποτέ δηλαδή). Πιο πολύ τους τρομάζει η παρουσία ενός τζαμιού εκεί παρά η ύπαρξη αρκετών υπογείων που έχουν μετατραπεί σε ιερούς χώρους για τους μουσουλμάνους.
Διάβασα σήμερα την επιστολή του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, Άνθιμου, για το θέμα των τζαμιών. Η αλήθεια είναι πως δεν περίμενα λόγια αγάπης και προόδου από έναν υπερσυντηρητικό φασίστα. Όμως δεν παύει αυτός ο άνθρωπος να αντιπροσωπεύει μία μεγάλη μερίδα του ελληνικού λαού. Κύριε Άνθιμε, αν θες σαν χώρα και σαν λαός να προοδεύσεις, οφείλεις να κοιτάξεις μπροστά. Είναι μεγάλο λάθος να βασίζεσαι σε στοιχεία της ψεύτικης ιστορίας που διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία. Ακόμα κι επί τουρκοκρατίας κύριε Άνθιμε, υπήρχε ανεξιθρησκεία. Είναι αδικαιολόγητος και κατακριτέος ο κομπλεξισμός σας. Επίσης θα ήθελα να σας επισημάνω πως στην Θράκη που αναφέρεστε, υπάρχει μία αρμονική συνύπαρξη μουσουλμάνων και χριστιανών. Γιατί ένα κοινωνικό μοντέλο που εφαρμόζεται στην Θράκη, δεν μπορεί να εφαρμοστεί και στην υπόλοιπη Ελλάδα; Ή μήπως βγάζουμε την Θράκη απ' έξω από τον ελλαδικό χώρο (μόνοι βγάζουμε τα μάτια μας λοιπόν).
Επίσης είναι αρκετά κουτοπόνηρο, να γιορτάζουμε τα εγκαίνια μίας τεράστιας ορθόδοξης χριστιανικής εκκλησίας στην Αλβανία (χώρα μουσουλμανική και καθολική θρησκευτικά) κι από την άλλη να αρνούμαστε να οικοδομήσουμε ένα τζαμί (χωρίς μιναρέ μάλιστα) στον Ελαιώνα. Η στάση μας το λιγότερο γελοία μπορεί να χαρακτηριστεί.
Πιστέψτε με. Δεν θα πέσει η ψευτοϋπερηφάνεια μας αν χτιστεί ένα τζαμί. Δεν θα χαθεί ο χαρακτηρισμός της Ελλάδος ως χριστιανικό κράτος. Αντιθέτως, θα δείξουμε ανωτερότητα και ωριμότητα ως λαός.
Η ανεξιθρησκεία είναι ένα δικαίωμα που πρέπει να υφίσταται σε κάθε χώρα.
Καιρός είναι μέσα απ' αυτήν την κρίση που περνάμε, να βάλουμε μυαλό και να κοιτάξουμε πιο καθαρά το μέλλον...

3 σχόλια:

  1. ΣΑΝ ΠΟΝΤΙΟΣ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΞΕΡΩ ΜΑΣ ΕΙΠΑΝ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΟΥΜΕ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΟΣΙ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΑΝΕ Η ΕΦΕΥΓΑΝ Η ΤΟΥΣ ΘΑΝΑΤΩΝΑΝ ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ ΑΣΧΕΤΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μείνε κολλημένος στο παρελθόν αγαπητέ φίλε Πόντιε. Προτιμώ να να κοιτάω στο μέλλον έχοντας συνείδηση των μαύρων σελίδων του παρελθόντος να μου υπενθυμίζουν τα λάθη για να μην επαναληφθούν ξανά κι όχι για να με κρατάνε πίσω. Δυστυχώς εσύ κοιτάς μόνο πίσω. Δεν έχουμε κοινή κατεύθυνση και κοινό όραμα. Τι να κάνουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή