Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Όλα είναι δρόμος τελικά...


Το θρυλικό βιβλίο του Κέρουακ βρίσκεται στη βιβλιοθήκη μου από τότε που ήμουν φαντάρος. Μου το είχε δώσει ένας φίλος από τον στρατό, πιστεύοντας πως θα μου αλλάξει αρκετά δεδομένα στην αντίληψη που έχω για την ζωή. 
Τρεις φορές προσπάθησα να διαβάσω το βιβλίο και τις τρεις το άφησα. Δεν μου έβγαινε. Το βαριόμουν. Ένιωθα πως το διάβαζα από αγγαρεία επειδή πρέπει να το κάνω κι όχι επειδή το θέλω. Όταν το άνοιξα για τρίτη φορά, έμαθα ότι θα βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αποφάσισα λοιπόν να το αφήσω οριστικά και να περιμένω μέχρι να βγει η ταινία στις θερινές αίθουσες. 
Έτσι κατέληξα χθες το βράδυ στο πανέμορφο Σινέ Παρί για την πρεμιέρα της ταινίας. 
Είχα μία καχυποψία στην αρχή. Τον φόβο ότι και η ταινία θα μου φανεί αδιάφορη και βαρετή. Πόσο περισσότερο όταν γνώριζα πως τον ρόλο της πρωταγωνίστριας τον είχε η αντιπαθητική Κρίστεν Στιούαρτ. 
Όσο όμως προχωρούσε η ταινία, τόσο περισσότερο απολαυστική γινόταν. Η ψυχεδελική και χαοτική αρχή της με βοήθησε να μπω στο τρόπο ζωής μίας γενιάς κατεστραμμένης που ξεκίνησε την πορεία της στην κοινωνία λίγο μετά από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Μίας νεολαία που προσπαθούσε μέσα από τα ναρκωτικά, το σεξ και τις ακραίες εμπειρίες να βρει το νόημα της ζωής. Οι ερμηνείες ήταν αρκετά καλές απ' όλους τους ηθοποιούς. Οι εικόνες και τα τοπία κατά την διάρκεια των ταξιδιών ήταν εξαιρετικές. Ένιωθες πως ήσουν κι εσύ στο αμάξι μαζί με τους ήρωες. 
Το τέλος της ταινίας ήταν μία γροθιά στο στομάχι. Ήταν αρκετά ειλικρινής. Η μποέμικη ζωή φουσκωμένων μυαλών οδηγεί στην καταστροφή τόσο τους ίδιους όσο και τους ανθρώπους που τους περιβάλλουν και εγκλωβίζονται στη γοητεία που εκπέμπουν. Η εξαθλίωση των προσώπων αυτών γίνεται όλο και πιο εμφανής όσο κυλάει η ταινία προς το τέλος. Η λύπηση είναι αναπόφευκτη. 
Χωρίς να 'χω διαβάσει το βιβλίο, η ταινία κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον μου μέχρι το τέλος της. Μου άρεσε αρκετά και δεν με κούρασε καθόλου. Εκπλήσσομαι για τις αρνητικές απόψεις που διαβάζω σε διάφορα site. Πιθανότατα να προέρχονται από ανθρώπους που έχουν διαβάσει το βιβλίο κι απογοητεύτηκαν από τη μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη. 
Αξίζει να την δείτε σε θερινό σινεμά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου