Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Φ. Ακίν: «Τη δημοκρατία πρέπει κανείς να την υπερασπίζεται καθημερινά»



«Σήμερα αισθάνομαι πολύ Έλληνας» είπε ο Γερμανός τουρκικής καταγωγής σκηνοθέτης Φατίχ Ακίν, που βρέθηκε στην Αθήνα για να παραστεί στην πρεμιέρα της τελευταίας του ταινίας «The Cut» (Η μαχαιριά), σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ινστιτούτο Goethe.
Ο πολιτικοποιημένος σκηνοθέτης, που είναι ιδιαίτερα αγαπητός στην Ελλάδα, μίλησε μεταξύ άλλων για τη δημοκρατία, για την οποία είπε ότι «δεν έρχεται με το ταχυδρομείο» και ότι «πρέπει κανείς να την υπερασπίζεται καθημερινά».
Ο Φατίχ Ακίν μίλησε και για την ταινία «Η μαχαιριά», που πραγματεύεται την γενοκτονία των Αρμενίων, ένα θέμα που, όπως είπε, θεωρείται ταμπού στην Τουρκία. «Αναζήτησα την αλήθεια διαβάζοντας πολύ, αλλά δεν ήθελα να πετάξω τον τρόμο στα μούτρα του θεατή, ήθελα να τον πακετάρω σε μία φόρμα» τόνισε ο σκηνοθέτης. Στην απόφασή του να γυρίσει τη «Μαχαιριά» ρόλο έπαιξε και η δολοφονία του Τούρκου δημοσιογράφου Χραντ Ντινκ, ύστερα από άρθρο του που δημοσιεύθηκε στον τουρκικό Τύπο.
Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην τουρκική αριστερά, την οποία κατηγόρησε για δογματισμό, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Από εδώ ως εκεί, είσαι μουσουλμάνος. Παραπέρα δεν είσαι μουσουλμάνος. Κάπως έτσι λειτουργεί και η Αριστερά όπως την έχω βιώσει εγώ, με δογματική αντίληψη».
Για τις σχέσεις της Ελλάδας με τη Γερμανία, είπε ότι δεν είναι ειδικός, ούτε οικονομολόγος και ότι δεν έχει ιδέα για το τι ακριβώς συμβαίνει ανάμεσα στις δυο χώρες. «Δεν ξέρω ποιος έδωσε σε ποιον λεφτά, ποιος έκλεψε από ποιον λεφτά. Δεν έχω ιδέα για τις ιδιωτικοποιήσεις. Ξέρω μόνον ότι υπάρχει πίεση να ιδιωτικοποιήσετε, να ξεπουλήσετε».
Τέλος, έκανε λόγο για μονόπλευρη αντιμετώπιση της Ελλάδας από τα γερμανικά ΜΜΕ, όπου κυριαρχεί η άποψη «να πληρώσουν τα λεφτά».

Πηγή: efsyn.gr

2 σχόλια:

  1. Δεν χρειαζομαστε,τις οικονομικες γνωσεις του κ.Ακιν!! Εχουμε..αυθεντιες,στο κλαδο αυτο! Μας χρειαζετε,η υπενθυμηση του,πως την δημοκρατια,πρεπει να την υπερασπιζομαστε καθημερινα! Ως λαος,ειμαστε ακομα στην πρωτη ταξη! Με το καλο να παμε και στην δευτερα! Και,επιλεγω να διαμαρτυρηθω,μεσα ειδικα απο το δικο σας χωρο,κ.Χατζελενη,επειδη ακριβως,γνωριζω την ευαισθησια σας,αλλα και την ευθυκρισια σας. Απο το πρωι,διαφοροι ,εκφραζουν τον αποτοπιασμο τους,για τις καταστροφες των πολιτιστικων μνημιων στην Μοσουλη! Και θα μου απαντησετε ,βεβαιως,πολυ καλα κανουν! Και δηλωνουν,οτι απο χθες το βραδυ,εχουν εφιαλτες!! Εγω παλιν,τους εχω εδω και καιρο τους εφιαλτες. Καθε φορα που διαβαζω,για αλλη μια σφαγη των γιαζιντις των πεσμαρκα,καθε φορα που διαβαζω,για αλλη μια αυτοκτονια,καθε φορα που ενας αστεγος ξεψυχα απο το κρυο.Οχι ,δεν διεκδικω,την πρωτοκαθεδρια,ουτε στο δημοκρατικο φρονημα,ουτε στην αλληλεγγυη. Απλα ,αποφασισα να μην σιωπω πλεον στους διαφορους,κυριως απο τον χωρο τεχνων και γνωσης,που δεν χανουν ευκαιρια,να μας κοροιδευουν,και να μας καταθλιβουν,με την αβιωτη γνωση τους,και την μοναδικη ολοδικη τους,αισθητικη!! Να ειναι καλα ο κ.Ακιν,μας εδωσε ενα καλο μαθημα,συντομο και περιεκτικο! Οπως, μονο η τεχνη το καταφερνει."Την δημοκρατια,πρεπει να την υπερασπιζομαστε ,καθημερινα."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Δε πρέπει να σιωπούμε. Δυστυχώς ο χώρος της τέχνης έχει κυριευθεί από δηθενιά και ψευτοκουλτούρα. Είναι χρόνιες πλέον οι συζητήσεις μου με ανθρώπους του συγκεκριμένου χώρου που τους φωνάζω πως γύρω μας υπάρχουν τόσες πηγές προβληματισμού κι εμείς εθελοτυφλούμε για να πρωτοτυπήσουμε ή για να κάνουμε δημόσιες σχέσεις.
    Ωστόσο με πιάνετε απροετοίμαστο διότι ήμουν έτοιμος να γράψω ένα κείμενο για το αποτροπιαστικό βίντεο που είδα χθες με τις λεηλασίες στο μουσείο της Μοσούλη. Πείτε με κυνικό, πείτε με αυστηρό, πείτε με συνηθισμένο σε τηλεοπτικές σφαγές κι αυτοκτονίες αλλά το χθεσινό βίντεο μου σπάραξε τη καρδιά. Θα εξηγήσω στην ανάρτησή μου τους λόγους.
    Τέλος θέλω να σας ευχαριστήσω για τη τιμή που μου κάνετε να εκδηλώνεστε μέσα από τον χώρο μου. Μου δίνει χαρά και δύναμη.
    Όσο για τον Φατίχ Ακίν, έκανε πολύ καλά που μας υπενθύμισε πως πρέπει να πολεμάμε καθημερινά για την δημοκρατία και την ελευθερία μας.
    Τίποτα δε μας χαρίζεται.
    Τίποτα δεν είναι δεδομένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή