Τετάρτη 6 Μαΐου 2009

Φανατικοί καπνιστές με χουντικές διαθέσεις


Χθες το βράδυ άραξα σπίτι και μετά από ένα ζάπινγκ στα κανάλια άφησα το τηλεκοντρόλ στο MEGA για να παρακολουθήσω την εκπομπή του Θεοδωράκη «Πρωταγωνιστές». Το θέμα του ήταν πολύ ενδιαφέρον μιας και αναφερόταν στο θέμα του καπνίσματος. Μιλήσανε έφηβοι που είχαν εθιστεί καθώς και γνωστοί καπνιστές και άνθρωποι με προβλήματα υγείας που οφείλονταν στο κάπνισμα. Όλοι οι μεγάλους ηλικιακά ανθρώπους που κάπνισμα καθώς και τους ασθενείς (ο ένας με καρκίνο και ο άλλος με έμφραγμα) παρουσιάζονται μετανιωμένοι για τον εθισμό τους καθώς και την αδυναμία τους να το κόψουν μιας και το τσιγάρο τους έχει κατακτήσει ολοκληρωτικά. Και αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι πως όλοι είναι υπέρ του νέου σωτήριου νόμου που θα ισχύσει από 1 Ιουλίου. Όλοι εκτός από έναν που τον είχα σε ιδιαίτερη εκτίμηση μιας και ήμουν θαμώνας στο μαγαζί του. Μιλάω για τον κ. Λούβρο ο οποίος έχει το BOOZE. Ο ίδιος αποκαλείται ως φανατικός, μανιώδης και πιστός καπνιστής. Είναι κατά του νέου νόμου δηλώνοντας πως ή θα κλείσει το μαγαζί ή δε θα επιτρέπει την είσοδο σε μη καπνιστές. Και εδώ μιλάω εγώ. Πόσο κομπλεξικός μπορεί να είναι ο κύριος Λούβρος και κάθε μανιώδης καπνιστής που δε σέβεται τον συνάνθρωπό του; Όταν ένας αποφασίζει να καταστρέψει τον εαυτό του και την υγεία του για μια μαγκιά, έναν αέρα ή μια μόδα πρέπει να υπολογίζει πως υπάρχουν άνθρωποι που έχουν μια ωριμότητα ώστε να προστατεύουν τον οργανισμό τους από το ήδη βεβαρημένο περιβάλλον που ζούμε. Δεν είναι υποχρεωμένη να υποστούν την μαλακία του άλλου. Διότι σύμφωνα τόσο από τα στοιχεία που μου παρουσίασε η εκπομπή όσο και από αυτά που διαβάζω από περιοδικά και εφημερίδες, διαπιστώνω πως ο παθητικός καπνιστής επιβαρύνεται περισσότερο από τον ηλίθιο καπνιστή. Δεν είμαι επιθετικός σε όλους τους καπνιστές αλλά σε όσους έχουν καταλάβει την μαλακία τους και το παίζουν άνετοι λέγοντας με απλά λόγια «εγώ θα καπνίζω και χέστηκα για την υγεία των άλλων». Είναι καπνιστές οι οποίοι ρωτάνε «Να καπνίσω;», «Μήπως σε ενοχλεί;». Αυτοί οι καπνιστές σε σέβονται και σε ρωτάνε διότι ξέρουν πως δεν έχουν το δικαίωμα να σε επιβαρύνουν από την βλακεία τους. Αυτούς τους θεωρώ θύματα μιας έφηβης μαγκιάς, μιας απερισκεψίας και τους υπολογίζω επειδή σε υπολογίζουν. Αν όμως ο άλλος καπνίζει μπροστά σου και φυσάει προς τα μούτρα σου θέλοντας να στην σπάσει ή επειδή σε έχει γραμμένο και με μάγκικο στυλάκι σου λέει χαμογέλα όσο θες εγώ και μετά την 1η Ιουλίου θα καπνίζω τότε λυπάμαι θα λαμβάνω και εγώ τα αντίστοιχα μέτρα για να προφυλάξω τον εαυτό μου. Αμέσως κλήση σε όποιον αριθμό μας δώσουν σε περίπτωση που δούμε τσιγάρο σε δημόσιο χώρο ή μπαρ. Μπορεί να παρουσιάζομαι κακός ή σπαστικός σε σας τους καπνιστές όμως ας κρατήσετε την φράση που είπε μια συγγραφέας καπνίστρια χθες «Τόσο καιρό μας ανέχονταν. Ας ζήσουμε τώρα την ασφυξία που ένιωθαν αυτοί τόσα χρόνια». Δε θέλω να κουράσω παραπάνω επαναλαμβάνοντας πράγματα που τα έχουμε ακούσει χιλιάδες φορές. Απλά θα αναφέρω πως ο νέος νόμος δεν παίζει πια. Καιρός να κοιτάξουμε την υγεία μας. Κάποτε ήταν μαγκιά να καπνίζεις. Πλέον είναι μαγκιά να μη θες να το βάλεις στο στόμα σου. Ας δείξουμε λοιπόν πόσο μάγκες είμαστε.
Υ.Γ. 1: Θέλω να πω πως εκτιμάω και σέβομαι όσους καπνιστές θέλουν αυτό το νόμο διότι ξέρουν πως θα ναι μια αφορμή να το ελαττώσουν και να σεβαστούν τους γύρω τους που δεν αντέχουν την κάπνα.
Υ.Γ. 2: Θέλω να έρθει η στιγμή που θα γυρνάω σπίτι μου μετά από έξοδο και δε θα βρωμάνε τα ρούχα μου και τα μαλλιά μου τσιγαρίλα.
Υ.Γ. 3: Κύριε Λούβρε το BOOZE είναι ένα από τα αγαπημένα μου στέκια και έχω περάσει πολλές ευχάριστες ώρες διασκέδασης και χαλάρωσης εκεί μέσα αλλά μετά τα χθεσινά που άκουσα να λέτε λυπάμαι αλλά δε γουστάρω να ξαναπατήσω στο μαγαζί σας αφού δε με σέβεστε. Ας κρατήσετε το ντουμάνι εκεί μέσα ώστε να αυξάνεται και να πληθύνεται και να γίνει ένας σοβαρός πόλος παραγωγής και αύξησης των πιθανοτήτων εμφάνισης του καρκίνου του πνεύμονα και των εμφραγμάτων (σε νεαρές ακόμα ηλικίες) στο κέντρο της Αθήνας.
Υ.Γ. 4: Ζήτω η υγιεινή διασκέδαση…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου