Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012
Η αριστερά που μοιάζει με τη δεξιά
Καθώς οι άνθρωποι είναι πρώτα καταναλωτές και μόνο σε δεύτερο επίπεδο (και όχι υποχρεωτικά) παραγωγοί, εκείνη που κάποτε ήταν η «σοσιαλδημοκρατική βάση» σήμερα έχει διαλυθεί μέσα σε ένα σύνολο μοναχικών καταναλωτών, οι οποίοι αναγνωρίζουν ως μοναδικό «κοινό συμφέρον» το ότι είναι όλοι «φορολογούμενοι»
Του Ζίγκμουντ Μπάουμαν
Γνωρίζουν άραγε οι σοσιαλδημοκράτες σε τι αποβλέπουν; Εχουν μια κάποια έννοια «δίκαιης κοινωνίας» για την οποία να αξίζει τον κόπο να αγωνίζεται κανείς; Πολύ αμφιβάλλω. Νομίζω ότι δεν έχουν. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχουν μια τέτοια έννοια στο τμήμα του κόσμου που ζούμε εμείς. Ο γερμανός πρώην καγκελάριος Σρέντερ έδωσε μια απόδειξη γι΄ αυτό, παραμένοντας σαγηνευμένος από τα χαρίσματα του Τόνι Μπλερ καθώς και από εκείνα του Γκόρντον Μπράουν και λέγοντας, πριν από λίγα μόνο χρόνια, ότι δεν υπάρχει μια καπιταλιστική οικονομία και μια άλλη, σοσιαλιστική οικονομία, καθώς η οικονομία είναι μόνο καλή ή κακή.
Για πολύ καιρό, τουλάχιστον για τα τελευταία τριάντα-σαράντα χρόνια, η πολιτική των σοσιαλδημοκρατικών κομμάτων συνδέθηκε χρόνο μετά το χρόνο με νεοφιλελεύθερους νόμους σύμφωνα με την αρχή «ό,τι πράγμα εσείς (η κεντροδεξιά) κάνετε, εμείς (η κεντροαριστερά) μπορούμε να το κάνουμε καλύτερα». Μερικές φορές, αν και όχι πολύ συχνά, κάποια ιδιαίτερα αυθαίρετη και αλαζονική νομοθετική πρωτοβουλία προκαλεί έναν πόνο στην παλιά σοσιαλιστική συνείδηση.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, χωρίς τελικά να γίνονται σπουδαία πράγματα, εγείρεται το αίτημα για μεγαλύτερη συμπόνια και περισσότερη οξυδέρκεια απέναντι σε «όσους έχουν περισσότερη ανάγκη» ή για μιαν «ελάφρυνση του φορτίου» που βαραίνει «όσους πλήττονται περισσότερο» - σίγουρα όμως αφού πρώτα έχουν εκτιμηθεί οι επιπτώσεις στη δημοτικότητα των πολιτικών σε περίπτωση εκλογών - και ακόμη συχνότερα χρησιμοποιούνται φράσεις και όροι που τους δανείζονται από τους «αντιπάλους». Αυτή η κατάσταση πραγμάτων έχει τη λογική της εξήγηση: η σοσιαλδημοκρατία έχει χάσει την ειδική βάση που την συγκροτούσε - τα δικά της κοινωνικά φρούρια και οχυρά, εκείνες τις περιοχές τις γεμάτες κόσμο, τους τελικούς αποδέκτες της κοινωνικοπολιτικής της δράσης - την οποία προσδοκά και ελπίζει ότι θα επαναπροσδιορίσει ή επανατοποθετήσει, όχι ως μια μάζα θυμάτων αλλά ως ένα συμπαγές συλλογικό υποκείμενο με δικά του συμφέροντα, πρόγραμμα και πολιτικό οργανισμό. Αυτή η βάση που συγκροτούσε τη σοσιαλδημοκρατία έχει εντελώς διαλυθεί, καθώς έχει μετατραπεί σε ένα σύνολο απομονωμένων και εγωκεντρικών ατόμων, που ανταγωνίζονται μεταξύ τους για μια εργασία ή για μια προαγωγή, με ελάχιστη επίγνωση του ότι τους συνδέει μια κοινή μοίρα και με ακόμα λιγότερη διάθεση να συσπειρωθούν και να αναπτύξουν αλληλέγγυα δράση.
Η «αλληλεγγύη» υπήρξε ένα ενδημικό φαινόμενο εκείνης της κοινωνίας των παραγωγών που έχει ήδη τελειώσει. Στην τωρινή κοινωνία των καταναλωτών δεν είναι παρά μια αυταπάτη που τροφοδοτείται από τη νοσταλγία. Τα μέλη αυτής της νέας κοινωνίας γνωρίζονται μεταξύ τους επειδή συνωστίζονται στα ίδια καταστήματα την ίδια μέρα και την ίδια ώρα και καθοδηγούνται σήμερα από το «αόρατο χέρι της αγοράς», με την ίδια αποτελεσματικότητα με την οποία συναθροίζονταν στο παρελθόν στα εργοστάσια, μπροστά στις αλυσίδες συναρμολόγησης, καθοδηγούμενα από τους εργοδότες τους και από τους καλοπληρωμένους επόπτες τους. Καθώς οι άνθρωποι είναι πρώτα καταναλωτές και μόνο σε δεύτερο επίπεδο (και όχι υποχρεωτικά) παραγωγοί, εκείνη που κάποτε ήταν η «σοσιαλδημοκρατική βάση» σήμερα έχει διαλυθεί μέσα σε ένα σύνολο μοναχικών καταναλωτών, οι οποίοι αναγνωρίζουν ως μοναδικό «κοινό συμφέρον» το ότι είναι όλοι «φορολογούμενοι». Δεν πρέπει επομένως να απορούμε για το γεγονός ότι αυτό που απομένει από τα σοσιαλδημοκρατικά κινήματα έχει εστιάσει την προσοχή του στο «μεσαίο στρώμα» (μέχρι πρόσφατα τις αποκαλούσαμε «μεσαίες τάξεις») και για το ότι αφοσιώνεται στην υπεράσπιση των «φορολογουμένων», οι οποίοι διαιρούνται από τα συμφέροντά τους και γίνονται έτσι το μοναδικό «κοινό» από το οποίο φαίνεται ότι μπορεί εύλογα να κερδηθεί μια αλληλέγγυα εκλογική υποστήριξη.
Και οι δυο παρατάξεις του τωρινού πολιτικού σεναρίου κυνηγούν και βόσκουν στην ίδια περιοχή, προσπαθώντας να πουλήσουν το δικό τους «πολιτικό προϊόν» στους ίδιους πελάτες. Δεν υπάρχει κανένας χώρος για μια «ξεχωριστή ουτοπία». Δεν υπάρχει αρκετός χώρος, τουλάχιστον στο διάστημα που χωρίζει τη μιαν εκλογική αναμέτρηση από την άλλη. «Η αριστερά -σημείωνε ο Ζοζέ Σαραμάγκου στις 9 Ιουνίου 2009 στο ημερολόγιό του- δεν φαίνεται να έχει αντιληφθεί ότι έχει γίνει πολύ όμοια με τη δεξιά». Και αυτό ακριβώς έχει συμβεί, έχει γίνει «πολύ όμοια με τη δεξιά».
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
δεν ειμαι καθολου αρμοδια για να μπω σε λεπτομεριες και να κρινω αν εχει δικιο ο συγγραφεας. εγω απλα αναρωτιεμαι που ειναι αυτη τη στιγμη η επαναστατικη αριστερα και η νεολαια της, σε ποια λιβαδια βοσκουν και που κανουν τα μπιζνες τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήη γερμανικη αριστερα τουλαχιστον πηρε θεση για το λαο, τον γερμανικο και τον ελληνικο. τοποθετηθηκε, κατηγορησε, μαλωνει με τις τραπεζες, λεει καποιες αληθειες. δεν ξερω τι κανει η ελληνικη, εχω δει ομως νεους της αριστερας εδω στο φμπ να γραφουν σαν ρομποτακια, λες και το μονο που τους κανουν ειναι μια καθως πρεπει πληση εγκεφαλου...ο,τι πει η μαμα αριστερα, αλλα αυτη δεν φαινεται να λεει τιποτα αξισημειωτο και ακομα λιγοτερο να κανει κατι...
Ana
Πολύ σωστά τα λες Ανα. Ειλικρινά εδώ τα αριστεράκια είναι με παροποίδες πιο ισχυρές και αποτελεσματικές κι από αυτές που έχουν τα φασιστάκια. Εδώ η αριστερά περνάει από μια σουρεαλιστική φάση. Δε ξέρω αν είχες ακούσει την απάντηση της Αλέκας στην εξής ερώτηση: - Αν ενωθούν όλα τα αριστερά κόμματα στην Ελλάδα βγαίνουν άνετα πρώτο κόμμα, γιατί δε το κάνετε; - Δε το κάνουμε διότι αν ανεβούμε στην εξουσία η Δεξιά και το Κέντρο θα οργανωθούν για να μας ρίξουν και να πάρουν πάλι την εξουσία. Μετά από τέτοια δήλωση κλείνεις εισητήριο και φεύγεις όσο πιο μακριά γίνεται. Όχι πως περίμενα κάτι από την Παπαρήγα και τους πρωτόγονους κουμουνιστές της αλλά έλεος πια. Κανένας δεν είναι άξιος στην Ελλάδα. Η Γερμανία είναι άλλη χώρα. Χρόνια μπροστά από μας εδώ...
ΑπάντησηΔιαγραφήσιγα να μην ειναι χρονια μπροστα οι γερμανοι. απλα αρμεγουν πιο υπουλα το λαο. -σας κοβουμε τους μισθους και τις συνταξεις και φταιει η ελλαδα γι αυτο, βαλτε τα με εκεινους εκει τους κλεφτες και τους ψευτες. εκεινοι ειναι οι ενοιχοι...
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι ο λαος αυτο κανει
μαζεψαν και ολους τους τουρκους εδω περα, κανουν μπιζνες μαζι τους εις βαρος της ευρωπης και σιγα σιγα γινονται κι αυτοι τουρκοι, καθοτι προσπαθουν να γινουν μεγαλη οικονομικη δυναμη εις βαρος του λαου.
μπορει να εχουν ρευμα ακομα στα χωρια τους, αλλα οι δρομοι γεμισαν αστεγους και αλκοολικους και η γερμανια ορφανοτροφεια γεματα με παιδια που εχουν γονεις, αλλα τα πετανε στους δρομους.
σισσιτια μοιραζονται εδω απο τον καιρο που οι ελληνες ειχαν απο τρια αυτοκινητα και δυο μηχανες στην αυλη και εκαναν καθε ΣΚ διακοπες στα νησια.
παιδεια δεν υπαρχει γιατι προσαρμοστηκε στους τουρκους και στους αλλους αλλοδαπους και γινεται ο χαμος στο ισιωμα..απλα τους δινει κατι ψιχουλα το κρατος και φτηνες μπιρες, τους πουλαν και το παραμυθι του κακου ελληνα και τους κραταν ησυχους.
Ana
Η Γερμανία έχει ένα κακό. Είναι ένα ομοσπονδιακό κράτος (τα ξέρεις εσύ αυτά) και έχει γύρω της κάποιες χώρες που θέλουν να το παίξουν γερμανικές (Τσεχία, Αυστρία, Πολωνία κτλ) και αυτό της ανεβάζει την αυτοπεποίθηση. Δεν είναι τυχαίο που όταν ξεκίνησε τους πολέμους κάποιες από αυτές τις χώρες αμέσως προσαρτήθηκαν σ' αυτήν. Αυτό την έχει κάνει να πιστεύει πως οι αποφάσεις που παίρνει αφορούν όλη την Ευρώπη και όχι μόνον αυτή. Όσο για τις μπίζνες με τους Τούρκους δε γνωρίζω κάτι οπότε δε μπορώ να χω άποψη.
ΑπάντησηΔιαγραφήτο παραμυθι του κακου ελληνα το πουλησαν καλα και στους ελληνες εδω περα, οι οποιοι κατηγορουν τους ελλαδιτες περισσοτερο απο τους γερμανους. αυτοι ειναι οι μεγαλυτεροι μπερδεμενοι γιατι σε συνδιασμο με αυτα που τους πουλανε εδω, εχουν να βλεπουν και τις ελληνικες βλακειες μαζι απο κοντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήοι χειροτεροι ανθελληνες.
Ana
Μα κι εγώ που ζω εδώ και έχω δεί κάποια πράγματα τα βάζω με τους συμπατριώτες μου. Δε νομίζω πως είναι έργο των Γερμανών αυτό. Πράγματι για την κατάσταση που έχουμε φτάσει εδώ φταίμε όλοι μας. ΆΛλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω ποιος ακριβως φταιει, εγω ξερω οτι προσπαθησα να οργανωσω τη συμμετοχη ελληνων χορευτων σε ενα φεστιβαλ χορου που θα γινει το φεβρουαριο και ολα πηγαιναν καλα, μεχρι που τους ειπα οτι προκειται για ελληνες..απο εκει και περα αρχισαν τα "χμμμμμμμ", δεν ξερουμε, θα δουμε, ειμαστε πολλοι, δυσκολα τα πραγματα..και ξερω οτι πλεον μας βλεπουν στην ευρωπη σαν ενοχλητικα σκουλικια. μεταξυ μας μπορουμε να λεμε οτι μας αρεσει, αλλα οποιος ελληνας σημερα κοπαναει ανθελληνικες παρολες στο εξωτερικο, πχ Νανα Μουσχουρη, ειναι προδοτης, γιατι στην τελικη ο,τι ειμαστε ειμαστε και ο καθε ενας αλλος λαος να βλεπει τα δικα του τα σκατα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑna
Δε συμφωνώ μαζί σου για το θέμα της Μούσχουρη. Το ότι βγαίνει ένας και λέει μία αλήθεια για τα μειονεκτήματα του λαού του δεν είναι προδότης. Είναι ειλικρινής. Απλά εδώ στην Ελλάδα έχουμε μάθει όποιος λέει την αλήθεια που πονάει να τον μετατρέπουν σε αποδιοπομπαίο τράγο και να ρίχνουν πάνω του κάθε τι που ο ίδιος ο λαός φταίει. Όσο για το κλίμα στην Ευρώπη, εκτός από την Ολλανδία στις υπόλοιπες χώρες υπάρχει ένα φιλοελληνικό κλίμα και παράλληλα μία οργή προς την ελληνική κυβέρνηση και όχι τον ελληνικό λαό.
ΑπάντησηΔιαγραφήετσι σου ειπαν; που υπαρχει το φιλελληνικο κλιμα. εδω οι περισσοτεροι ελληνες ειναι ανθελληνες, οι ξενοι θα ειναι φιλελληνες;
ΑπάντησηΔιαγραφήεπειδη καποιοι γαλλοι χορεψαν συρτακι και καποιοι ξυπνιοι γερμανοι διαδηλωνουν για την ελλαδα, αυτο δεν παει να πει οτι το γενικο κλιμα ειναι φιλελληνικο.
η νανα αν θελει να ειναι ειλικρινης, ας ρωτησει τους γερμανους γιατι κατασκευαζουν τα προιοντα τους στην τουρκια, με δεκα ευρω μεροκαματο και τα πουλανε στην ευρωπη πανακριβα και γιατι δεν θυμουνται οτι καποια λεφτα απο τον πολεμο χρωστανε κι αυτοι.
ακομα και τον Θεοδωρακη απαρνηθηκε.."δεν τον ξερω τον κυριο καλα" ..σιγουρα δεν ξερει και σε ποιο σημειο του χαρτη βρισκεται η ελλαδα...το φροκαλο.
Αna
Το ότι γερμανικές εταιρίες (όπως και πολλές γαλλικές) έχουν τα εργοστάσιά τους στην Τουρκία επειδή είχε φτηνά εργατικά χέρια και τα πουλούσαν ακριβά στην Ευρώπη, είναι καθαρά μια καπιταλιστική πολιτική που την κάνουν όλες οι εταιρίες (το ίδιο έκανε και ο Λάκης Γαβαλάς στην Αθήνα με φτηνά λαθρομεταναστευτικά εργατικά χέρια στο Περιστέρι). Δεν κατηγορείς την κάθε χώρα γι' αυτό αλλά τις εταιρίες. Όσο για τους Ανθέλληνες Έλληνες του εξωτερικού θα ήθελα να σε ενημερώσω πως υπάρχουν κι αρκετοί Ανθέλληνες Έλληνες μέσα στην Ελλάδα. Φιλέλληνες είναι όλοι οι αριστεροί και φιλελεύθεροι σκεπτόμενοι Ευρωπαίοι. Οι αδιάφοροι και τα πρόβατα είναι οι ανθέλληνες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι θα πει οι εταιριες. ολοκληρη πολιτικη παιζεται με τους τουρκους. η γερμανια εξισλαμιζεται σιγα σιγα και αυτοι τον χαβα τους. η ευρωπη εξισλαμιζεται. για τους γερμανους ετσι οπως φαινεται ειναι σαν να εχουν σκοπο να γινουν ενα γερμανοτουρκικο κρατος. ανεπισημα ειναι ηδη. οθωμανικη αυτοκρατορια καργα στην ευρωπη και αυτοι βλεπουν τους ελληνες. μια σταλια χωρα, μια σταλια ανθρωποι.
ΑπάντησηΔιαγραφήμηπως τελικα φοβουνται την ιστορια και την "αγαπη" των ελληνων για τους τουρκους;.
Αna
γιατι σου βαζουν εκει κατω ολη την ημερα τουρκικα σηριαλ να βλεπεις; αναρωτηθηκες;
ΑπάντησηΔιαγραφήAna
Συγνώμη αλλά θεωρείς την ανεξηθρησκεία ως απειλεί για τον δυτικό κόσμο; Εγώ το βρίσκω ως επιτυχία ενός ανθρώπινου δικαιώματος και σίγουρα ξέρω πως θα φάω κράξιμο γι' αυτό. Όσο για τα σίριαλ είναι πολλοί οι λόγοι που παρουσιάζονται στην ελληνική τηλεόραση και αυτό έχει δώσει τροφές για συνομωσιολογίες. Το ότι η ελληνική και η ευρωπαϊκή τηλεόραση έχουν κορεστεί και αναζητούν νέες αγορές (όπως η τουρκική) δε σου φαίνεται πιο λογική; Όπως κάποτε βλέπαμε τα μεξικάνικα και παλιότερα τα αμερικάνικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρω τους Τουρκους απειλη και μαλιστα μεγαλη. Και τους Γερμανους επισης. Τοσο αιμα που εχυσαν στον κοσμο και οι δυο εγω δεν το ξεχναω παντως.
ΑπάντησηΔιαγραφήAna
Ξεχνάς τις μαύρες σελίδες άλλων χωρών και λαών; Ισπανοί, Άγγλοι, Γάλλοι, Αμερικάνοι; Γιατί θεωρείς μόνο τους Τούρκους και τους Γερμανούς απειλή; Τους Ισραηλινούς που τους τοποθετείς; Τον Ιραν; Την νέα πολιτική της Ρωσίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕν τέλει τι δηλώνουμε. Ανθέλληνες και Τουρκοφιλοι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΙρις
δεν θα κανω αναλυση των παντων. ζω εδω που ζω, βλεπω και βγαζω συμπερασματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑna
Χαχαχα.... Με άλλο θέμα ξεκινήσαμε και με άλλη απορία καταλήξαμε. Προσωπικά εγώ είμαι Ανθέλληνας και δεν είμαι Τουρκόφιλος. Αλλά ούτε και εχθρός των Τούρκων.
ΑπάντησηΔιαγραφήτουρκοφιλη δεν θα γινω. αντιμετωπιζω τους παντες με σεβασμο στην καθημερινοτητα μου. κανω παρεα και με τουρκους. σαν μοναδες δεν εχω προβλημα να τους αντιμετωπισω φυλικα, αλλα ολους μαζι τους βλεπω αλλιως και ολοι αυτο θα επρεπε να κανουν..και τα ματια ανοιχτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήAna
Αν είσαι ανθέλληνας είσαι στη σωστή μεριά. Δεν σε θέλει κανένας, δεν σε θέλεις και εσύ. Πηδηξου από το παράθυρο. Χοχοχο
ΑπάντησηΔιαγραφήΙρις
χαχαχαχα......σωστη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑna
Πρέπει να ορίσεις αυτούς που αντιπαθεί ο Ανθέλληνας. Είναι λάθος ο όρος ανθέλληνας και κακώς που τον χρησιμοποιώ κι εγώ. Αντιπαθώ τους Νεοέλληνες. Με εκνευρίζουν τρομερά. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου Νεοέλληνα. Ποτέ δεν περηφανεύτηκα για έναν πολιτισμό που καμία σχέση δεν έχω εγώ και όσοι ζουν στον τόπο αυτό. Οπότε δεν μισώ τον εαυτό μου. Ούτε έχω κανέναν λόγο να πέσω από το παραθυρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήη νοοτροπια του ελληνα ειναι να κανει μαμακιες και να βριζει τους αλλους..δηλαδη ολοι μας ειμαστε νεοελληνες καργα..εκτος αν φοραμε το αρχαιο ελληνικο φως γυρω απο το κεφαλι μας..
ΑπάντησηΔιαγραφήAna
εχουμε αυτους που δεν παν τους νεοελληνες και αυτους που τα εχουν με αυτους που δεν πανε τους νεοελληνες...αχαχαχ..και ολοι ειναι ιδιοι. εχθρες καργα.
ΑπάντησηΔιαγραφήAna
Χαχαχαχα.... μου θυμίζει λίγο το γαλατικό χωριό. Εμένα με εκνευρίζουν αλλά προτιμώ να τα βάζω μαζί μου και να βελτιώνομαι παρά να ξεσπάω πανω σε άλλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήοι μεν θα σωσουν την ελλαδα εξουδετερωνοντας τους νεοελληνες και οι δε θα την σωσουν εξουδετερωνοντας τους αντινεοελληνες. και δεν ξερουν ποσο ιδιοι ειναι ολοι
ΑπάντησηΔιαγραφήΑna
Αυτό που λες είναι η αιτία ενός νέου εμφυλίου πολέμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήε ναι..και ποιοι θα ειναι οι καλοι στο τελος του εμφυλιου ειπαμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑna
Αυτοί που νικάνε. Αυτοί γράφουν την ιστορία μετά όπως θέλουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήμετα εχουμε τους χριστιανους και αντιαρχαιολατρες, τους αρχαιολατρες αντιχριστιανους, τους αρχαιολατρες χριστιανους (τελειως σχιζοφρενεις οι τελευταιοι) και εχουμε σιγουρα κι αλλες κατηγοριες
ΑπάντησηΔιαγραφήΑna
Και τους Ολυμπιακούς με τους Παναθηναϊκούς
ΑπάντησηΔιαγραφήχαχαχαα....... ξεχασες τους Παοκτζηδες
ΑπάντησηΔιαγραφήΑna
Οι Παοκτζήδες θα πολεμήσουν με τον νικητή μεταξύ Ολυμπιακών και Παναθηναικών.
ΑπάντησηΔιαγραφήχαιρετώ Πολιτικοί - επαγγελματίες πουλημένοι, αυτή είναι η κύρια ιδιότητα τους ανεξάρτητα εάν ανήκουν στην δεξιά, αριστερά, κέντρο κλπ, η διαφορά από τους περισσότερους πολίτες είναι ότι οι πολίτες είναι ερασιτέχνες πουλημένοι και τι εννοώ με αυτό, εννοώ ότι χρόνια και χρόνια πίσω,αποφάσισαν να ξεπουλήσουν τα δικαιώματα τους, τις ελευθερίες τους για κάποια ανούσια μικροσυμφέροντα, έχουν καταθέσει τα όπλα και η μόνη επανάσταση που γνωρίζουν να κάνουν είναι της ταβέρνας και του καφέ, του ίντερνετ και των sms, αυτοί είναι οι περισσότεροι νεοέλληνες.
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν τους μισώ, δεν τους απορρίπτω, έτσι έχουν μάθει και για αυτό έχουν πάθει κιόλας γιατί οι συνήθειές μας, απαγορεύουν την όποια εξέγερση, ( εάν εγώ πχ περιμένω ρουσφέτι από έναν δήμαρχο η βουλευτή κοκ πως θα πάω κόντρα στα συμφέροντά του ), υπάρχουν και πολλά άλλα που αναστέλλουν την όποια εξέγερση όπως ο φόβος μην με πουν γραφικό, η μαλάκα, η θύμα αν κάνω κάτι που δεν συνάδει ακριβώς με αυτό που οι περισσότεροι εξ ημών θεωρούν σωστό η μαγκιά .
Δεν θεωρώ ότι η Γερμανία είναι χρόνια μπροστά και το καλύτερο, πιστεύω που έχουμε να κάνουμε σαν λαός είναι να πάψουμε να υποκλινόμαστε μπροστά σε άλλους την ίδια στιγμή που μοιρολατρικά αποδεχόμαστε την κατάντια μας.
Σίγουρα υπάρχουν φιλέλληνες του εξωτερικού όπως και ανθέλληνες, σίγουρα υπάρχουν Έλληνες που ενδιαφέρονται όπως και Έλληνες που αδιαφορούν, πάντοτε υπήρχαν αυτές οι τάσεις, το θέμα είναι ότι και αυτοί που ενδιαφέρονται στο τέλος θα χάσουν το ενδιαφέρον τους γιατί έχουμε δείξει οτι τόσα χρόνια είμαστε κατώτεροι των περιστάσεων
Γιάννης Ζ.
Γιάννη εξαιρετικό το σχόλιό σου. Είχε τρομερή ειλικρίνεια. Πράγματι αυτό βλέπω στο μέλλον. Ακόμα και αυτοί που πραγματικά ενδιαφέρονται για ένα καλύτερο μέλλον να τα παρατάνε εξαιτίας της μεγάλης αδιαφορίας που επικρατεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτό laternative πρέπει να αλλάξει και μόνο εμείς μπορούμε να το αλλάξουμε , κανείς άλλος
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιάννης Ζ.
Πλέον έχω φτάσει στο σημείο να αναρωτιέμαι κι εγώ, πως μπορούμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήπιστεύω ότι αν στην θέση θέση του πως θα το κάνουμε, βάλουμε το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε, τότε θα βρίσκαμε λύσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήπχ μιλάμε για τον πολιτισμό μας, ας αναδείξουμε λοιπόν τα καλά στοιχεία του, ας αναδείξουμε αξιόλογους καλλιτέχνες, όχι μόνο μέσω του διαδυκτίου αλλά και σε έξω από αυτό, όταν είμαστε πολλοί πολλά μπορούν να γίνουν ας γίνουν ανοικτές εκδηλώσεις ας γίνουν πορείες με κάποιο νόημα, όλα αυτά μπορούν να εμπνεύσουν ακόμα και τους ποιο δύσπιστους .
δεν χρειάζονται ούτε πολλοί ούτε και χρήματα για όλα αυτά και για πολλά άλλα που θα μπορούσαν να γίνουν, το μόνο που χρειάζεται είμαστε εμείς και η συμμετοχή μας
Γιάννης Ζ.
Ωραία όλα αυτά. Αλλά δυστυχώς από τα λόγια στην πράξη απέχουμε πολύ και ποτέ δε φτάνουμε στο να τα εκπληρώσουμε. Μακάρι να γινόμασταν πιο οργανωμένοι και να ξεφεύγαμε από αυτό το καλούπι που λέγεται ίντερνετ.
ΑπάντησηΔιαγραφήστο χέρι μας είναι
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιάννης Ζ.
http://www.youtube.com/watch?v=Ctg5FCS1wCM&feature=related
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναμένω εξελίξεις....
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια μενα το μεγαλυτερο δραμα δεν ειναι ο εκφυλισμος κομματων κ ιδεολογιων αλλα εκεινος των 'παλαι ποτε σοσιαλιστων' πολιτων που (ξ)εχασαν την πολιτικη ευθυνη τους κ αφεθηκαν στις 'αγκαλες' ενος συστηματος που εξεληχθηκε σε υποκριτικο, απροσωπο κ 'καννιβαλικο'..
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημήτρης Τσ.
Είμαστε κι εμείς ένα πείραμα της σχολής του Σικάγο.
ΑπάντησηΔιαγραφή