Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2011

Ανήκουμε στην Ευρώπη;



Είναι μία ερώτηση που όχι μόνο εμείς αλλά κάθε λαός θα απαντούσε ναι. Η Ευρώπη είναι μία ήπειρος με τρομερή γοητεία και ιστορία. Το ποιος λαός αξίζει να ανήκει σε αυτήν την κλειστή ομάδα που λέγεται Ευρώπη κρίνεται από το σύνολο και όχι από τον ίδιο.
Μπορεί οι Ευρωπαίοι να μας κοιτάνε με μισό μάτι και ένα μεγάλο μέρος τους θέλει να μας δει εκτός ευρωζώνης και γιατί όχι και Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δε θα αναζητήσω την απάντηση μέσα από την αγανάκτηση και τον πανικό που επικρατεί αυτές τις μέρες.
Θα αναζητήσω την απάντηση από τoν παλιό καλό καιρό.
Ας αρχίσω από το βίντεο που παρουσιάζω στην συγκεκριμένη ανάρτηση. Είναι το φινάλε της Μπλε ταινίας από την αριστουργηματική τριλογία του Κισλόφσκι. Ηρωίδα της ταινίας είναι η Ζιλιέτ Μπινιόνς, σύζυγος ενός σπουδαίου Γάλλου συνθέτη που σκοτώνεται σε τροχαίο πριν ολοκληρώσει τον ύμνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προσπαθήστε να δώστε προσοχή στα λόγια και στους υπότιτλους. Μη παραξενευτείτε. Είναι ελληνικά. Η μουσική της ταινίας έχει γραφτεί από τον εξαιρετικό συνθέτη Zbigniew Preisner. Το περίεργο της τριλογίας αυτής είναι πως ένας Πολωνός σκηνοθέτης και ένας Πολωνός συνθέτης δημιούργησαν μία τριλογία που βασίζεται στην γαλλική ιδεολογία (μία ιδεολογία που υιοθετήθηκε απ' όλη την Ευρώπη) και για γλώσσα του επίσημου ύμνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρησιμοποιεί τα αρχαία ελληνικά (οι στίχοι ανήκουν από τον ύμνο της Αγάπης).
Βάση των παραπάνω παρατηρούμε πως μεγάλοι Ευρωπαίοι διανοούμενοι δώσανε έμφαση στις Ελληνικές ρίζες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν είναι τυχαίο πως και ο Γκοντάρ στάθηκε στο πλευρό της Ελλάδας τον πρώτο καιρό της κρίσης.
Οι άνθρωποι που έχουν μελετήσει σε βάθος την ιστορία έχουν μία φιλελληνική στάση και είναι αυτοί οι οποίοι θέλουν την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ποιά Ελλάδα όμως; Όχι την σημερινή φυσικά. Οι διανοούμενοι είναι συνήθως ρομαντικοί τύποι. Νοσταλγούν την δόξα και την αξία του πολιτισμού που αναπτύχθηκε στο τόπο που εμείς τώρα ζούμε και δε σεβόμαστε.
Πιστεύω πως οι Ευρωπαίοι διανοούμενοι αν είχαν την δυνατότητα θα εξαφάνιζαν την διεφθαρμένη φυλή που ονομάζεται Νεοέλληνας για να μπορέσει να κατοικηθεί αυτός ο τόπος ξανά από ανθρώπους που πραγματικά σέβονται την ιστορία μα πάνω απ' όλα τον πολιτισμό που έζησε στον τόπο αυτό.
Αυτό που μας σώζει από την κατάντια μας είναι η ύπαρξη ενός σπουδαίου λαού που έζησε σε τούτο εδώ τον τόπο. Εμείς σαν ράτσα δεν έχουμε στον ήλιο μοίρα.
Οπότε η απάντηση στον ερώτημα τίτλος είναι η εξής. Η δημιουργία της Ελλάδος ήταν ένα όνειρο που είχαν οι Βαυαροί (λάτρεις του αρχαιοελληνικού πολιτισμού), οι οποίοι ήθελαν ένα κρατίδιο που να τους θυμίζει την Αρχαία Ελλάδα. Και έτσι έγινε η Ελλάδα. Για να συνδέσουν την σημερινή Ελλάδα με την Αρχαία ξεκίνησε ένα αρχιτεκτονικό κίνημα. Το νεοκλασικό. Ένα κίνημα υπέροχο που κατάφερε η σημερινή Ελλάδα να το γκρεμίσει για να χτίσει γκρίζες πολυκατοικίες. Μόνοι μας γκρεμίσαμε τους δεσμούς που οι ξένοι μας δημιούργησαν με τον αρχαίο κόσμο. Αυτό δείχνει το μπάχαλο και την άγνοια αυτού του έθνους. Έτσι η πιο ειλικρινής απάντηση είναι πως ΌΧΙ δεν ανήκουμε στην Ευρώπη και πρέπει να ευχαριστούμε τους αρχαίους Έλληνες που μας δώσανε το προνόμιο να καυχιόμαστε πως κάτι είμαστε.
Κλείνοντας σας γράφω τους στίχους τους οποίους όλοι μας με δυσκολία θα κατανοήσουμε για ευνόητους λόγους...

1Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον.
2καὶ ἐὰν ἔχω προφητείαν καὶ εἰδῶ τὰ μυστήρια πάντα καὶ πᾶσαν τὴν γνῶσιν, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐθέν εἰμι.

3κἂν ψωμίσω πάντα τὰ ὑπάρχοντά μου, καὶ ἐὰν παραδῶ τὸ σῶμά μου ἵνα καυχήσωμαι, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδὲν ὠφελοῦμαι.
4Ἡ ἀγάπη μακροθυμεῖ, χρηστεύεται ἡ ἀγάπη, οὐ ζηλοῖ, [ἡ ἀγάπη] οὐ περπερεύεται, οὐ φυσιοῦται,
πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ἐλπίζει, πάντα ὑπομένει.
8Ἡ ἀγάπη οὐδέποτε πίπτει. εἴτε δὲ προφητεῖαι, καταργηθήσονται: εἴτε γλῶσσαι, παύσονται: εἴτε γνῶσις, καταργηθήσεται.
9ἐκ μέρους γὰρ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν:
10ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται.

13νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα: μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη

8 σχόλια:

  1. Δεν ειναι διεφθαρμενη φυλη οι νεοελληνες στους οποιους και ανηκεις.
    Δεν ειναι διεφθαρμενη φυλη οι εκατονταδες χιλιαδες πολιτες που κατεκλυζαν το Συνταγμα και τις λοιπες πλατειες της Ελλαδας τον Ιουνιο.
    Δεν ειναι διαφθαρμενη φυλη οι νεοελληνες που σηκωνουν εδω και 2 χρονια τον σταυρό του μαρτυριου.
    Διεφθαρμενοι ισως ειναι οι πολιτικοι μας (δεξιοι και αριστεροι), αλλά οχι ο λαος. Μην υιοθετεις τις αποψεις της Μερκελ.

    Απο κει και περα, ο Βαλερι Ζισκαρ Ντ'Εστεν, παλιος Προεδρος της Γαλλικης Δημοκρατιας και πρωτοπορος της Ε.Ε. ελεγε οτι μια χωρα για να ειναι ευρωπαικη, οφειλει να πληροι 2 προδιαγραφες:
    Να εχει 1)ελληνολατινικες πολιτιστικες ριζες, 2)χριστιανικη θρησκευτικη κληρονομια και 3)η γεωγραφικη της θεση στην Ευρωπη.

    Εννοειται οτι η Ελλαδα ειναι μια κατεξοχην ευρωπαικη χωρα, αλλωστε το ονομα της Ευρωπης ειναι ελληνικο. Ηταν η κορη του Φοινικα που την απηγαγε ο Διας και εκανε μαζι της 3 παιδια, αναμεσα τους τον θρυλικο βασιλια της Κρητης, Μινωα.
    Ο ελληνικος πολιτισμος αποτελεσε την αυγη του ευρωπαικου πολιτισμου και μετα το μεσαιωνα ενεπνευσε τους ευρωπαιους και οδηγησε στην Αναγεννηση.

    Δεν χωραει αμφιβολια για την ευρωπαικη ταυτοτητα της Ελλαδας. Αλλο ομως αυτο και αλλο η συγχρονη ταπεινωση και υποδουλωση απο την Ε.Ε.

    Μανος Παχος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Ευρωπαϊκός Πολιτισμός δεν ξεκίνησε από την Ελλάδα. Αλλά από την Μεσοποταμία. Ήταν μεγάλο ταμπού όμως για τους ιστορικούς της εποχής να πουν πως ο Ευρωπαϊκός Πολιτισμός ξεκίνησε από κει γι' αυτό βαλανε ως αφετηρία την Αρχαία Ελλάδα.
    Ξέχασα να αναφέρω στο κείμενο την προέλευση του ονόματος της Ευρώπης αλλά και αυτό ανήκει στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Η σαπίλα της ελληνικής κυβέρνησης προέρχεται από τον λαό. Και εμείς ως λαός ευθυνόμαστε για την κατάντια της χώρας. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο.
    Όσο για τους αγανακτισμένους είχα βρεθεί σχεδόν σε όλες τις συγκεντρώσεις και δυστυχώς μέρα με την μέρα έβλεπα ένα κίνημα να μετατρέπεται σε μόδα και να χάνει το νόημά του.
    Μπορεί η Ελλάδα ως τόπος να έχει σχέση με τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό αλλά η Ελλάδα ως σύγχρονη χώρα δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τους αρχαίους Έλληνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτο ειναι λιγο κλισε, οτι δηλαδη δεν εχουμε σχεση με τους αρχαιους Ελληνες. Συγκρινουμε 2 ανομοιες καταστασεις. Ουτε ο ανανας λοιπον εχει σχεση με την μπανανα.
    Δηλαδη, τι θα επρεπε να κανουμε για να μοιαζουμε με τους αρχαιους Ελληνες? Να αρχισουμε να χτιζουμε αγαλματα? Αλλες εποχες, αλλα ηθη...

    Απο κει και περα, σιγουρα εχει και ο λαος τις ευθυνες του για τη σημερινη καταντια της χωρας, αλλά μεχρι να φτασεις στο σημειο να υιοθετεις τις αποψεις και τη λογικη του Παγκαλου παει πολυ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΩΣΤΑ...Άλλωστε και ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ, ήταν από τη Μεσοποταμία...Ρε, όταν ΕΜΕΙΣ είχαμε ΑΚΡΟΠΟΛΗ, οι άλλοι έτρωγαν ακόμα βαλανίδια...

    Άκης Παπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εσύ είχες την Ακρόπολη Άκη; Αμφιβάλλω αν έχεις πάει πάνω από δυό φορές στο μνημείο. Η νοοτροπία σου αυτή (που χρησιμοποιούμε όλοι οι Νεοέλληνες) μας έχει φέρει ως εδώ. Οι αρχαίοι Έλληνες χτίσανε την Ακρόπολη και την εκμεταλλευόμαστε εμείς για να έχουμε έσοδα. Οι αρχαίοι πέτυχαν αυτό. Εσύ τι έχεις πετύχει;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μάνο δεν είναι τα αγάλματα και τα μνημεία που ενώνουν δύο εποχές αλλά η νοοτροπία και τα ήθη... Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχουμε καμία απολύτως σχέση με αυτόν τον σπουδαίο πολιτισμό.
    Οι απόψεις και η λογική του Πάγκαλου δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που συζητάμε εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνώ εν μέρη με την ανάρτηση αν και δεν παρακολουθώ τα σχόλια. Το αν πρέπει να ανήκουμε ή όχι στην Ευρώπη είναι μεγάλο θέμα. Γνώμη μου είναι πως όχι. Όχι για λόγους ιστορικούς ή πνευματικούς αλλά για τεχνικούς και πολιτικούς (δεν είμαι κομμουνιστής, αντιθέτως). Την παρούσα στιγμή το "συμφέρον" μας είναι εντός της Ευρωπαϊκής ένωσης. Αν όμως ήμασταν ένα κράτος-έθνος ισχυρό, οικονομικά, πολιτικά, πνευματικά, πολιτισμικά δεν θα είχαμε καμία θέση στην Ευρωπαϊκή οικογένεια παρά μόνο στο διευθυντήριο της. Πιστεύω ότι η συμμετοχή σε μία τόσο ισχυρή ομάδα σου στερεί την δυνατότητα της ατομικής ανάπτυξης.Ίσως αυτό αντιβαίνει στην ιδέα της "συναδέλφωσης" των λαών αλλά όχι όταν αυτό σημαίνει την ισοπέδωσή τους.
    Δεν είναι όμως αυτό το θέμα μου και δεν θα διαφωνήσω σε αυτό.
    Το βασικό σημείο στο οποίο συμφωνώ είναι πως δημιουργηθήκαμε από ένα όνειρο όπως λες αλλά με λάθος υλικά. Ο πόθος για την αναβίωση μιας αρχαίας ελληνικής πολιτείας, εξωραϊσμένης και ωραιοποιημένης από τους διανοούμενους μιας άλλης εποχής έχτισε την σημερινή Ελλάδα. Πήρανε καθαρούς Ρωμιούς και τους μετασχημάτισαν σε Γραικούς. Το κοινό σημείο με τους αρχαίους Έλληνες: η γλώσσα και ο τόπος άντε και κάποιες παραδόσεις που πέρασαν μέσα από τον Χριστιανισμό. Γαλούχησαν γενιές και διαμόρφωσαν συνειδήσεις αντίθετες με την λαϊκή κουλτούρα. Ο Γραικός του 1800 μιλούσε περισσότερο σαν "Τούρκος" παρά σαν Νεοέλληνας. Οι "Ευρωπαίοι διαφωτιστές" και λόγιοι ήταν αυτοί που μας έπλασαν και ο μετασχηματισμός αυτός συντελέστηκε κυρίως στην πρώτη Ελληνική Δημοκρατία. Το ότι ο Νεοέλληνας είναι γνήσιος απόγονος του Περικλή εμπεδώθηκε εσωτερικά και εξωτερικά στην περίοδο της Δεύτερης Ελληνικής Δημοκρατίας μέσω πάντα της εθνικής παιδείας που τότε πρωτοδιαμορφώθηκε αλλά και των πολιτικών συνθηκών που επικράτησαν. Ακόμη και ο "δικός μας" Αδαμάντιος Κοραής όταν ρωτήθηκε για τον αν πρέπει να ονομαζόμαστε Έλληνες ή Γραικοί αποκρίθηκε ξεκάθαρα πως πρόκειται περί λαού Γραικών.
    Όταν λοιπόν δεν γνωρίζουμε από που προερχόμαστε και που θέλουμε να πάμε πως θα επιβιώσουμε;

    *Δεκτή κάθε αντίρρηση-αμφισβήτηση-ένσταση.
    **Δεν ξέρω αν θα ανταπαντήσω σε μια πιθανή απάντηση για τον λόγο και μόνο ότι βαριέμαι να γράφω :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φίλε Σωτήρη από την δικιά μου πλευρά δεν θα δεχτείς καμία αντίρρηση, αμφισβήτηση ή ένσταση διότι όχι μόνο συμφωνώ μαζί σου αλλά συμπληρώνεις με περισσότερα και πιο σαφή κριτήρια την ανάρτησή μου.
    Τελειώνω και εγώ το σχόλιό μου όπως και συ. Πως μπορούμε να πάμε μπροστά όταν δε ξέρουμε το παρελθόν μας και την αληθινή ιστορία μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή