Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά έχουν κάνει έντονη την εμφάνισή τους στην ελληνική κοινωνία. Θα ασχοληθώ και με τα δύο μιας και μου δόθηκε η ευκαιρία μετά τα χθεσινά γεγονότα έξω από το θέατρο "Χυτήριο".
Πριν αναφερθώ στον σκοταδισμό, θα μιλήσω πρώτα για την θρησκεία για να καλύψω κάθε τι κενό που θα επιδιώξει να αναζητήσει ο κάθε αναγνώστης που θα θέλει να κοντραριστεί μαζί μου. Η θρησκεία (οποιαδήποτε θρησκεία, όχι μόνο ο Χριστιανισμός) σαν ιδέα είναι σεβαστή διότι αναγνωρίζω την ανάγκη ενός μεγάλου ποσοστού πιστών, οι οποίοι θέλουν κάπου να εναποθέσουν τις ελπίδες τους αλλά και να αντλήσουν δύναμη και κουράγιο για κάθε σχέδιο ή εμπόδιο που έχουν.
Δυστυχώς όμως η θρησκεία και η πίστη των ανθρώπων σ' αυτήν, μετατρέπεται ως όπλο για επικίνδυνα μυαλά, τους λεγόμενους σκοταδιστές. Αυτούς τους μισώ. Αυτούς τους θεωρώ απειλή. Αυτοί οι άνθρωποι είναι ένα μεγάλο σπυρί στον πισινό της κάθε κοινωνίας. Οι χθεσινές αντιδράσεις των παραθρησκευτικών οργανώσεων (ούτε καν χρησιμοποιείται ο όρος "θρησκευτικών" από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης) καθώς και της δωδεκαθεϊστικής Χρυσής Αυγής μας απέδειξαν πως τα καρκινικά κύτταρα της ελληνικής κοινωνίας έχουν αρχίσει να κάνουν μεταστάσεις και να αυξάνονται με απειλητικό ρυθμό. Αυτοί οι κομπλεξικοί άνθρωποι ξεγυμνώνουν τη θρησκεία. Αποδεικνύουν την αδυναμία της πίστης τους. Παραδέχονται την ανυπαρξία του Θεού. Διότι αν ήταν ισχυρή η πίστη τους δε θα ξεσπούσαν έτσι στην κάθε ηλίθια παράσταση που θίγει τα πιστεύω τους. Πολύ απλά θα την αγνοούσαν και θα συνέχιζαν ήρεμα κι όμορφα τον τρόπο ζωής που έχουν επιλέξει.
Από την άλλη η Χρυσή Αυγή απέδειξε πως είναι πράγματι για τα πανηγύρια. Δε θα ασχοληθώ καθόλου μ' αυτά τα σκουπίδια. Απλά θα ντύσω την ανάρτησή μου με την "γλυκιά" φωνή ενός από τους βουλευτές της. Ναι μάγκες, αυτός ο μπουχέσας που βρίζει σαν τους υπόλοιπους κάφρους που συναντάμε στα γήπεδα είναι βουλευτής του ελληνικού κοινοβουλίου. Να τον χαιρόμαστε διότι εμείς σαν λαός τον βάλαμε μέσα εκεί.
Κι ας έρθουμε και στην υποκουλτούρα. Για το θέμα της τέχνης έχω αναφερθεί πολλές φορές. Η σύγχρονη τέχνη έχει πεθάνει σε πολλούς τομείς. Δεν υπάρχουν πλέον εμπνεύσεις ούτε δημιουργικότητα. Λείπουν τα αγνά και διορατικά μυαλά που κάποτε αφθονούσαν και πρόσφεραν μουσικά, θεατρικά, κινηματογραφικά κι άλλα καλλιτεχνικά διαμάντια που ακόμα τα απολαμβάνουμε κι αντλούμε ένα σωρό ιδέες και γνώσεις. Τώρα ο κάθε ψευτοδιανοούμενος αναζητεί την έξυπνη ατάκα για να τον χειροκροτήσουν δέκα δήθεν ηλίθιοι τύποι από κάτω, ή θα σχεδιάσει μία μουτζούρα την οποία θα την βαφτίσει ως μία νέα τάση ενώ στην πραγματικότητα δεν έχει να προσφέρει τίποτα. Αυτή είναι η σύγχρονη υποκουλτούρα. Δυστυχώς σε μία σάπια κοινωνία θα υπάρχει και ένα κομμάτι της τέχνης που θα είναι κι αυτό σάπιο. Την συγκεκριμένη παράσταση δεν την γνώριζα καν. Ευτυχώς κάποιοι σκοταδιστές, της έκαναν τρομερή διαφήμιση που θα τραβήξει κόσμο. Αλλά πάλι δε μου τραβάει το ενδιαφέρον. Και είμαι σίγουρος πως και οι ίδιοι οι ηθοποιοί γνωρίζουν πως συμμετέχουν σε μία ανούσια παράσταση που για να τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού αλλοιώνουν το θέμα προσβάλλοντας τα ήθη και τα έθιμα του Νεοέλληνα. Νομίζω πως οι υγιείς πιστοί απλά θα δυσανασχετήσουν και δε θα πληρώσουν εισιτήριο για να την δουν. Κι αυτό εγώ το λέω πολιτισμός με κεφαλαία γράμματα. Το να κλείνεις όμως το θέατρο, να εμποδίζεις τους θεατές να μπουν και να βρίζεις τον κόσμο με τόση χυδαιότητα, τότε μιλάμε για φασισμό.
Ας καταγράψουμε κι αυτό το περιστατικό, περιμένοντας το επόμενο...
Κι αν δεν το καταλάβατε, είναι η πρώτη φορά που η Χρυσή Αυγή επιτίθεται σε Έλληνες...
Κάποτε το λέγαμε πως θα ρθει και η σειρά μας...
Αναμένουμε λοιπόν την συνέχεια.
Ενταξει,ο συγκεκριμενος αρειος με τετοια καλλιεργεια πνευματος και τοσο φυσικο καλλος ,δικαιουται να ξεχεζει οποιονδηποτε και οπουδηποτε. Γιωργαρα,περι σκοταδισμου συμφωνω απολυτα,τα πες ολα. Κυνηγησαν τους μη εχοντες ιδια καταγωγη,κυνηγουν καλλιτεχνες με διαφορετικα πιστευω.Αυριο θα κυνηγησουν ομοφυλοφιλους,μεθαυριο αυτους που δεν πιστευουν τα ιδια...αυτους που διαφερουν...αυτους που δεν ειναι υγιεις...αυτους που εχουν ισιες κι οχι σγουρες τριχες στα τετοια τους. Ναι,αργα η γρηγορα θα χτυπησει και η πορτα ολων μας...καλως να τα δεχτουμε. ΑΑΑ,διαφωνω λιγο σε οτι εχει να κανει με τη τεχνη σημερα. Ναι,υπαρχει γυρω μας υποκουλτουρα...αλλα παντα υπηρχε. Κ ακομα κ σημερα υπαρχυν ανθρωποι που κανουν θαυματα...!!! ενταξει στη χωρα μας περναμε δυσκολα και δεν υπαρχουν ποροι...αλλα κατι γινεται!!! Κι επισης τεχνη ειναι τα παντα...ακομα και οι 10 παραταιρες λεξεις που θα γραψει καποιος κ θα πει οτι ειναι ποιημα...αφου το λεει...οφειλουμε να το δεχτουμε...! Συνεχισε ετσι Γιωργο...καλη δουλεια..
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιάννης Ντ.
Γιάννη δεν βάζω όλη την τέχνη στο ίδιο τσουβάλι. Όπως αναφέρω και στην ανάρτηση από τη στιγμή που υπάρχει ένα σάπιο κομμάτι στην κοινωνία, ένα αντίστοιχο υπάρχει και στον χώρο της τέχνης. Φυσικά και υπάρχουν πολλοί άνθρωποι του χώρου της τέχνης αρκετά αξιόλογοι και σπουδαίοι. Αλλά να ξέρεις πως αρκετοί από αυτούς είναι αφανείς... Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήE σε κάποιο σημείο του κειμένου σου Γιώργο γενικεύεις λίγο επικίνδυνα. Θα συμφωνήσω μαζί σου πως απο την δεκαετία του '80 και μετά το μεταμοντέρνο εγαμησεν ελαφρώς την τέχνη, συν το οτι ήτο η εποχή του γενικού λαιφσταιλσμού, συν το ότι οι καλλιτέχνες αυτονομήθηκαν επικίνδυνα αφού εξέλιπαν τα ρεύματα τέχνης που δημιουργούσαν κι ένα σημαντικό διάλογο (μέσα στην τέχνη αλλά κι έξω στην κοινωνία) αλλά ευτυχώς μια ανακαμψούλα υπάρχει ευτυχώς στις μέρες μας..Μα ζί μ΄αυτην υπάρχει μεγαλύτερος διάλογος μέσα στην κοινωνία για την τέχνη και μια εκδημοκρατικοποίηση των όρων διαπραγμάτευσή της λόγω διαδικτύου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσο για το κόρπους Κρίστι συμφωνούμε σχεδόν απόλυτα..Εχω γράψει ένα άρθρο για αυτό πριν εμφανιστούν στην Ελλάδα που δεν τόλμησα να το δημοσιεύσω γιατί είναι λίαν αιχμηρό..αλλά κατα βάθος ψοφάω..(να το δημοσιεύσω)..φιλιά
Βασιλική Σ.
Βασιλική μου δε γενικεύω πουθενά. Το ίδιο σχόλιο έκανε και ο φίλος μου ο Γιάννης παραπάνω. Φυσικά και υπάρχουν αξιόλογα πρόσωπα και σήμερα αλλά το σύστημα είναι τέτοιο που τα εξαφανίζει. Όσο για την παράσταση θα θελα πολύ να διαβάσω το άρθρο σου.
ΑπάντησηΔιαγραφή