Το έργο του γλύπτη και φίλου Στέλιου Παναγιωτόπουλου, το αντίκρισα πρώτη φορά πριν λίγα χρόνια, όταν επισκέφθηκα το νέο του εργαστήριο. Περιπλανώμενος στον ιδιωτικό του χώρο παρατήρησα από κοντά διάφορα τμήματα του φημισμένου επιβατικού πλοίου "Νεράιδα", τα οποία μέσα από την μαεστρία του καλλιτέχνη, μετατράπηκαν σε νέες οντότητες. Συνθέσεις με βασικό χαρακτηριστικό το μέταλλο και το ξύλο, με τις οποίες ο δημιουργός κατάφερε να διατηρήσει τη μνήμη του παρελθόντος και να τη συνδέσει αρμονικά με τα όνειρα του παρόντος. Κοιτώντας το σύνολο του έργου, διαπίστωσα πως το πλοίο πέρασε σε κατάλληλα χέρια, τα οποία του χάραξαν νέα δρομολόγια.
Το ταξίδι ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2014 στο Santorini Arts Factory. Αυτή τη περίοδο το πλοίο "Νεράιδα" έχει δέσει στο παλιό Δημαρχείο της Γλυφάδας, περιμένοντας τους νέους του επιβάτες. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 17 Ιουλίου με ώρες λειτουργίας από Δευτέρα μέχρι Κυριακή, 10:00-14:00 και 17;00-21:00.
Λίγα λόγια για το πλοίο
Το επιβατηγό πλοίο Νεράιδα ναυπηγήθηκε ως Laurana το 1939 στα ναυπηγεία Cantieri Navali Del Quarnaro στο τότε ιταλικό Fiume της Κροατίας και χρησιμοποιήθηκε για την εκτέλεση ακτοπλοϊκών δρομολογίων στην Αδριατική και ως διασωστικό σκάφος κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1949 αγοράστηκε από τον Γιάννη Λάτση με προορισμό τη γραμμή του Αργοσαρωνικού, λαμβάνοντας το ελληνικό του δημοφιλές όνομα και πλέοντας έκτοτε σε όλους τους αγαπημένους προορισμούς της εποχής. Το 1974 το πλοίο αποσύρθηκε, παραμένοντας μετά τον παροπλισμό του στη στεριά για 35 περίπου χρόνια ακέραιο, καθώς ο ιδιοκτήτης του το θεωρούσε το τυχερό του καράβι. Το 2007, με απόφαση της οικογένειας, το Νεράιδα μεταφέρθηκε στο ναυπηγείο NCP στο Sibenik της Κροατίας, προκειμένου να μετατραπεί σε πλωτό μουσείο υπό την επίβλεψη του Σπύρου Λάτση. Το 2010, επέστρεψε στην Ελλάδα, αποτελώντας πλέον ένα πολύτιμο μνημείο της χρυσής εποχής της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου