Όλοι όσοι αγαπούν τα ντοκιμαντέρ, ειδικά αυτά που αναφέρονται στη θαλασσα και στα θαύματα που αυτή κρύβει στα βάθη της, θυμούνται το «Καλυψώ», το θρυλικό ωκεανογραφικό σκάφος του Ζακ-Υβ Κουστό, με το οποίο «όργωσε» τους ωκεανούς.
Από το 1950 και για περισσότερα από 40 χρόνια, η «Καλυψώ» υπήρξε ο πιστός του σύντροφος του Γάλλου ωκεανογράφου, αλλά και η βάση του, από την οποία γύριζε ταινίες για τα βάθη των ωκεανών. Μεταξύ αυτών και ο «Σιωπηλός κόσμος» που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες το 1956.
Το πλοίο σάπιζε εγκαταλειμμένο από το 2007 σε ένα γαλλικό λιμάνι, αλλά όπως ανακοίνωσε το Ίδρυμα Κουστό, εργάζονται ώστε «να βγάλουμε το πλοίο από το Κονκαρνό της Βρετάνης σε τρεις μήνες. Ο στόχος μας είναι να το αποκαταστήσουμε πλήρως και να αρμενίζει ξανά για να γίνει ο πρεσβευτής των ωκεανών, όπως το επιθυμούσε ο κυβερνήτης του».
«Εκτιμούμε ότι θα χρειαστούν 12-18 μήνες μέχρι να γίνει αξιόπλοο το Καλυψώ» αναφέρει η ανακοίνωση, ενώ έγινε γνωστό ότι το ίδρυμα έχει έρθει σε επαφή με εταιρείες που θα μπορούσαν να αναλάβουν το έργο.
Τον Ιανουάριο του 1996, ένα χρόνο πριν από τον θάνατο του Κουστό, το πλοίο βυθίστηκε στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Ανασύρθηκε από τη θάλασσα και μεταφέρθηκε αρχικά στη Μασσαλία και κατόπιν, το 2007, στο Κονκαρνό, προκειμένου να συντηρηθεί. Η αποκατάστασή του ωκεανογραφικού ωστόσο καθυστέρησε λόγω της οικονομική διαμάχης μεταξύ του ναυπηγείου Πιριού —που είχε αναλάβει το έργο— και του Ιδρύματος Κουστό. Μάλιστα, το ναυπηγείο απειλούσε ότι θα πουλούσε την «Καλυψώ» σε δημοπρασία.
«Τελικά, το Ίδρυμα Κουστό κατάφερε να φέρει στο ίδιο τραπέζι γενναιόδωρους μαικήνες», αναφέρει στον ιστότοπό του.
Και σύμφωνα με την Φρανσίν Κουστώ, δεύτερη σύζυγο του εξερευνητή και πρόεδρο του Ιδρύματος: «Όταν επιστρέψει η “Καλυψώ” στη Μεσόγειο θα πλέει με τις δικές της μηχανές, όπως το επιθυμούσε ο κυβερνήτης Κουστό».
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου