Σοκαρίστηκα όταν έμαθα για πρώτη φορά πως τα αγάλματα ήταν χρωματισμένα. Όπως και ο Παρθενώνας.
Τόσα χρόνια μέσα από τα σχολικά βιβλία, τους τουριστικούς οδηγούς και τα μουσεία που επισκεπτόμουν έβλεπα αγάλματα άχρωμα ή καλύτερα με το χρώμα του μαρμάρου και τις λοιπές επικαθήσεις που υπήρχαν πάνω στην επιφάνειά τους. Μόνο που κάποιες από αυτές τις επικαθήσεις εκτός από χωμάτινες και οργανικές ήταν και διάφορα ίχνη χρώματος. Με την βοήθεια αυτών των στοιχείων και μέσα από μελέτες και παρατηρήσεις στήθηκε αυτό το θέμα, το οποίο πλέον παρουσιάζεται στο κοινό, στην αίθουσα των αρχαϊκών του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε από πιο έγκυρες πηγές (π.χ. εδώ). Σκοπός αυτής της ανάρτησης δεν είναι η ενημέρωση αλλά η συμπλήρωση αυτών των άρθρων που γράφτηκαν στις εφημερίδες και σε γνωστά ιστολόγια και sites. Διαβάζοντας τις δημοσιεύσεις διαπίστωσα ένα μεγάλο κενό. Δυστυχώς ποτέ δε γράφονται τα ονόματά των ανθρώπων που πραγματοποιούν αυτό το έργο. Αποφάσισα να το κάνω εγώ από δω.
Τα μαρμάρινα τμήματα που βρίσκονται δίπλα από κάθε γλυπτό και παρουσιάζουν μία λεπτομέρειά του χρωματισμένη, τα λάξευσε ο μαρμαρογλύπτης και συντηρητής αρχαιοτήτων Δημήτρης Κιλκής.
Τα χρώματα πάνω στα μαρμάρινα τμήματα τοποθετήθηκαν με ειδική διαδικασία από τον συντηρητή αρχαιοτήτων Κώστα Βασιλιάδη.
Το χρωματισμένο αντίγραφο της Πεπλοφόρου, το οποίο πλέον βρίσκεται δίπλα στο αυθεντικό, σχεδιάστηκε από τον συντηρητή αρχαιοτήτων και πτυχιούχο της σχολής καλών τεχνών Χρήστο Αγγελόπουλο.
Αξίζει μία επίσκεψη στο Νέο Μουσείο για να δείτε τα αγάλματα με... άλλο μάτι.
Πριν απο 1-2 χρόνια είχε γίνει μία αντίστοιχη έκθεση στο Αρχαιολογικό μουσείο που ήταν εντυπωσιακή...υποθέτω ότι τα εκθέματα στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης θα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά! Θα το επισκεφτώ σίγουρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλενα